Schroef 2.5 pk Tohatsu

Tonen als Foto-tabel Lijst

1 product

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst

1 product

per pagina
Van hoog naar laag sorteren

Hoe zit het precies met de omwentelingen van een buitenboordmotor schroef?

De schroef van de Tohatsu buitenboordmotor is te vergelijken met een tandwiel van bijv. een racefiets. In de eerste versnelling, hoe sneller er getrapt moet worden met minder kracht. Hierdoor zijn de omwentelingen sneller en trap je zo snel maar gaat niet harder, alleen kan je wel meer kracht geven in een hogere versnelling. Dit vergeleken met de schroef van de Tohatsu buitenboordmotor (aantal pk’s in dit verhaal is niet relevant) geldt hetzelfde. Zodra de buitenboordmotor in volle toeren is en het toerental is te hoog dan kan er een andere schroef op.

Vuistregel:

  • Pitch omhoog = toeren omlaag
  • pitch omlaag = toeren omhoog

Elke buitenboordmotor heeft een aanbevolen maximale aantal toeren per minuut, op volle toeren. Het is niet verstandig om de buitenboordmotor steeds in de maximale toeren bij volgas te laten draaien, want hierdoor zal er schade ontstaan.